Tehtävä: 2. Tietovisa

Tietovisassa pelaajalle esitetään kysymys. Oikein vastaamalla saa aina arvokkaamman ja vaikeamman kysymyksen. Väärin vastaamalla joutuu aloittamaan alusta. Vaihtoehtoisesti väärin vastaamalla voi palata takaisin edelliseen kysymykseen,

Tässä esimerkki tietovisasta. Ensimmäinen kysymys, aiheena maantieto.

Rakenne näyttää ensimmäisen kappaleen jälkeen tältä.

Jos pelaaja vastaa väärin, sanotaan että vastaus oli väärin ja palataan alkuun.

Jos vastaus oli oikein, kerrotaan että vastaus oli oikein ja kysytään seuraava kysymys.

Jos pelissä on kaksi kysymystä ja kustakin väärästä vastauksesta palataan alkuun, rakenne näyttää tältä. Kappaleiden paikkoja voi siirrellä hiirellä vetämällä, mutta pidemmässä pelissä voi olla hankala pitää rakenne sellaisena etteivät nuolet jää kappaleiden alle. Jos kappale on nuolen päällä, se ei haittaa pelin toimintaa.

Kokeile esimerkkipeliä klikkaamalla tästä.